Wanneer je het bedrijf verlaat, dan laat je Fleet Manager ons de datum van je vertrek weten en ook of het laadstation al dan niet wordt overgenomen door jou.
1. Laadpas
Op de datum die je Fleet Manager ons doorgeeft, stopt het abonnement op je publieke laadpas. Dit betekent dat je vanaf dan niet meer publiek kan laden, noch op de bedrijfssite(s).
2. Laadstation
Wat het laadstation zelf betreft zijn er 2 opties:
- Je neemt het laadstation over
Afhankelijk van de car policy van je werkgever bestaat de mogelijkheid om het laadstation over te nemen. Wanneer dit het geval is, bezorgt je werkgever je de overnameprijs en -voorwaarden.
Wij nemen vervolgens contact op met jou om de volgende stappen te overlopen. Eens alles rond is, wordt je laadstation vrijgegeven. We plaatsen dit in Plug & Charge-modus. Je kan dan nog steeds laden door de kabel van de wagen in te pluggen. Er is geen laadpas meer nodig om het laden te starten/stoppen en het verbruik is op eigen rekening.
Je ontvangt van ons een document met alle noodzakelijke info om zelf toegang te krijgen tot je laadstation of om de overdracht van het CPO-beheer te kunnen regelen met een andere partij.
Eens je laadstation is vrijgegeven is het niet meer mogelijk om je thuislaadsessies op te volgen in ons platform My MobilityPlus. Je hebt namelijk geen toegang meer tot dit platform. - Het laadstation wordt verwijderd
Wij nemen contact op met jou om een afspraak te maken voor het verwijderen van het laadstation.
Waarom plaatsen jullie mijn laadstation in Plug & Charge-modus (laden zonder laadpas) en niet in Stand-alone (laden via laadpas)?
Wanneer je laadstation in Stand-alone modus zou staan en je verliest je laadpas of je laadpas raakt defect om één of andere reden, is het onmogelijk om nog een laadsessie te starten. Aangezien MobilityPlus je laadstation niet meer beheert, kunnen we je in dat geval ook geen oplossing meer bieden. Daarom is de Plug & Charge-modus de meest zekere oplossing, ook op lange termijn.
Kan ik het abonnement op mijn publieke laadpas overnemen?
Nee, dat kan niet.
Kan MobilityPlus het CPO-beheer voor mijn overgenomen laadstation blijven doen?
Nee, dat kan niet. CPO-beheer van individuele laadstations zit niet in ons productaanbod.