Jouw werkgever heeft MobilityPlus gekozen als partner voor de installatie van een laadstation bij je thuis.
Hiervoor is er samen met je werkgever een laadpakket samengesteld. Hierin wordt beschreven wat precies aangeboden wordt door je werkgever (type laadstation, inbegrepen diensten,...), alsook de tarieven voor eventuele extra opties of diensten.
Om je thuis zorgeloos te laten laden, werken we bij MobilityPlus met een systeem dat uit 5 stappen bestaat.
Van zodra je fleetmanager in ons systeem een aanvraag doet voor jouw laadstation, ontvang je van MobilityPlus een e-mail. Hierin vind je alle details van je laadpakket terug. In deze mail nodigen we je ook uit om deel te nemen aan de online audit.
Online audit
De online audit bestaat uit een reeks vragen over je elektrische installatie en de omgeving waar je het laadstation wil laten plaatsen. Zo kunnen we alvast een eerste inschatting maken of het aangeboden laadpakket van je werkgever volstaat of dat er nog extra opties of materialen zijn waar we rekening moeten mee houden.
Video audit
In functie van de geplande leveringsdatum van je wagen gaan wij vervolgens aan de slag met deze informatie en krijg je een uitnodiging voor een video audit. Tijdens dit videogesprek overlopen we je ingevulde antwoorden. We lichten ook de installatie van je laadstation in detail toe en we houden rekening met jouw specifieke wensen/noden. We maken graag tijd voor je vragen en eventuele bezorgdheden.
Indien noodzakelijk plannen we een huisbezoek in om vervolgens de offerte volledig en correct op te stellen.
Offerte
Op basis van je situatie en specifieke wensen bezorgen we je een gepersonaliseerde offerte.
Hierin staat duidelijk vermeld welke materialen en diensten worden voorzien door je werkgever (= prijs 0 €) alsook de kostprijs voor eventuele extra opties/materiaal. Je geeft je akkoord door dit document digitaal te handtekenen.
De installatie van je laadstation wordt 8 tot 12 weken na de goedkeuring van je offerte ingepland. In functie van de levertermijn van je wagen kan de installatiedatum verder in de toekomst liggen.
Installatie laadstation
Je ontvangt van ons tijdig een e-mail met een voorstel voor een installatiedatum. Van zodra je deze afspraak bevestigt, plannen wij de installatie definitief in. In die e-mail geven we ook enkele zaken mee waarmee je dient rekening te houden vóór en tijdens de installatie.
Na de installatie is je laadstation nog niet actief. Dit om te voorkomen dat je laadt zonder abonnement of vergoedingen. Geen zorgen, we brengen dit tijdig in orde in de volgende stap.
Wij brengen vervolgens ook de keuringsinstantie op de hoogte. In België dient je laadstation namelijk gekeurd te worden. Zij nemen per telefoon of e-mail contact met je op om een afspraak in te plannen.
Activatie laadstation
Ten vroegste 14 dagen voor de verwachte leverdatum van je wagen zal je laadstation geactiveerd worden. We brengen je per e-mail op de hoogte van zodra dit gebeurd is.
In die mail geven we je ook alle informatie omtrent de meldingsplicht in België.