Dit kan verschillende oorzaken hebben:
1) Laadstation is ingesteld als semi-publiek
De beheerder/eigenaar van het laadstation kan beslissen om het laadstation publiek toegankelijk te maken, maar het niet zichtbaar te maken in de apps van verdelers van laadpassen. Die instelling heet semi-publiek. Aangezien hierdoor oa. de laadtarieven niet gekend zijn bij de verdeler van je laadpas, is het voor sommige laadpassen niet mogelijk om een laadsessie te starten op een semi-publiek laadstation.
2) Actieve filter(s)
In de eerste plaatst kan het zijn dat er één of meerdere filters actief zijn, waardoor het laadstation niet verschijnt op de kaart. Lees meer
3) Geïnstalleerd maar (nog) niet operationeel
Na de installatie van een laadstation is dit niet direct operationeel, o.a. omdat dit nog moet gekeurd worden. Het kan verschillende dagen / weken duren vooraleer een geïnstalleerd laadstation operationeel is.
4) (Late) feedback partner
De laadstations in België – en bij uitbreiding Europa – worden niet beheerd door 1 enkel bedrijf, er zijn bijna 1000 CPO-beheerders in Europa.
Met vele van deze bedrijven heeft MobilityPlus een overeenkomst (roaming). Dit betekent dat je je MobilityPlus laadpas kan gebruiken op de laadstations van deze partners.
Bij de installatie van nieuwe laadstations door deze partners, verschijnen deze laadstations in de app van zodra we hierover feedback ontvangen hebben. In bepaalde gevallen kan dit wel tot enkele weken duren vooraleer deze informatie doorstroomt naar MobilityPlus.
5) Geen samenwerkingsovereenkomst
Zoals hierboven vermeld, werkt MobilityPlus nauw samen met de meeste CPO-beheerders in Europa, maar niet met allemaal. Op regelmatige basis komen er ook nieuwe CPO-beheerders bij en hier hebben we vanzelfsprekend niet onmiddellijk een overeenkomst.
Enkel de laadstations van onze roaming partners zijn zichtbaar in de app.
Lees ook het artikel 'Kan ik laden op een laadstation dat niet zichtbaar is in de app?'