Actieve laadsessie
Wanneer je een laadsessie start met de laadpas kan het zijn dat je actieve laadsessie niet wordt weergegeven in de app. Dit is het geval bij laadstations die geen aansturing door de app ondersteunen.
Meer info
Laadgeschiedenis
Het feit dat een beëindigde laadsessie niet onmiddellijk verschijnt in de laadgeschiedenis kan te wijten zijn aan het volgende:
-
Je hebt de nieuwe app nog niet gedownload
Sinds mei '24 is onze app volledig vernieuwd. Gebruik je nog steeds de oude app, dan wordt je laadhistoriek niet meer gesynchroniseerd.
Verwijder de oude app, download de nieuwe en lees hier hoe je je aanmeldt.
-
Het laadstation is offline
In dit geval is er een tijdelijke onderbreking in de communicatie van het laadstation naar het beheerplatform (CPO).
=> Van zodra het station opnieuw online komt, worden de laadsessies gecommuniceerd naar de CPO. Vervolgens communiceert de CPO deze info naar MobilityPlus en verschijnt jouw laadsessie in je laadgeschiedenis.
-
De app heeft nog geen info ontvangen van de CPO-beheerder
Zoals hierboven beschreven is er communicatie uitwisseling tussen het laadstation, de CPO en MobilityPlus. In bepaalde gevallen duurt het tot enkele dagen vooraleer MobilityPlus de informatie ontvangt van de CPO van het laadstation.
=> Van zodra MobilityPlus de informatie van de CPO ontvangen heeft, verschijnt de laadsessie in je laadgeschiedenis.