Om te bepalen welk deel van de elektriciteitsfactuur betrekking heeft op het opladen van de elektrische of plug-in hybride bedrijfswagen, wordt gebruik gemaakt van de verbruikscijfers (in kWh) van het oplaadstation. Deze worden geregistreerd via een geijkte meter in het apparaat (het 'verbruik'). Alleen het verbruik dat via de laadpas wordt geregistreerd, wordt vergoed.
Aangezien jouw laadstation thuis toegang kan geven aan meerdere laadpassen, zullen enkel de laadsessies verbonden aan jouw kaart vergoed worden door het bedrijf.
MobilityPlus zorgt ervoor dat uw verbruik maandelijks wordt terugbetaald tegen een gemiddelde elektriciteitsprijs (energie-, net- en distributiekosten met belastingen inbegrepen) voor residentiële gebruikers. Deze gemiddelde elektriciteitsprijs is gebaseerd op de Belgische prijs die gepubliceerd wordt in de door de CREG gepubliceerde on-board tabellen: https://www.creg.be/sites/default/files/assets/Prices/boordtabel.pdf.
U vindt deze prijs per maand op de derde pagina bovenaan in de rubriek "Residentieel"/"Gemiddelde commerciële elektriciteitsprijs (all-in)" / BE.
Het CREG-tarief gehanteerd = de gemiddelde elektriciteitsprijs op de markt. Dit tarief wordt maandelijks aangepast.
Het laatst beschikbare tarief van de CREG op het moment van de berekening van de terugbetaling (d.w.z. in het begin van de maand) wordt door MobilityPlus toegepast.
In de praktijk betekent dit bijvoorbeeld dat laadsessies van de maand november worden vergoed tegen het CREG-tarief van oktober. Oplaadbeurten van de maand december worden vergoed tegen het CREG-tarief van november.
MobilityPlus vergoedt op jouw privérekening maandelijks alle laadsessies verbonden aan jouw laadkaart die bij je thuis hebben plaatsgevonden.
Tijdens de audit zal MobilityPlus uw bankgegevens opvragen, zodat de vergoedingen correct op de door u gekozen bankrekening worden gestort.
In verband met de privacy komt uw bedrijf niet tussenbeide en dient u zelf uw gegevens aan MobilityPlus door te geven.
Eventuele afwijkingen van dit gemiddeld tarief (meer of minder dan het gemiddelde) zijn voor jouw rekening.
Terugbetalingsplanning:
Vergoedingen en onkostennotas worden verzonden tussen de 2de en 6de dag van een nieuwe maand. Dit document zal altijd de laadsessies bevatten van de vorige maand. In sommige gevallen kunnen er meer laadsessies op staan indien een laadstation is offline geweest of minder laadsessies wanneer een station offline, defect of nog niet ingesteld is.
De werkgever heeft tijd tot de 25ste van dezelfde maand waarin de onkostennota is verzonden om ons te betalen. Indien we de gelden hebben op de 25ste, dan zullen de werknemers uitbetaald worden op de 28ste van die zelfde maand.
Indien de werkgever niet tijdig betaalt, dan zullen de vergoedingen naar de werknemers gewoon dag op dag mee schuiven. Bijvoorbeeld. De werkgever betaalt pas op de 10de van de volgende maand. Dan zullen de werknemers ook vergoed worden ongeveer op de 12de. We moeten hier wat administratie tijd om te betaling te verwerken mee te rekenen.
Opgelet: Wanneer een werkgever onmiddellijk betaald, bijvoorbeeld op de 5de van de maand waarin hij zijn onkostennota heeft ontvangen, dan nog zal de werknemer pas uitbetaald worden op de 28ste.